Kaixo! Ni Irune Martínez de Estarrona naiz eta nire lehenengo argitalpena irakurri ez duzuenontzat, blog hau "Didaktika orokorra" izeneko ikasgai baterako ireki nuen lauhilekoaren hasieran. Gaur, nire azken argitalpena egingo dut eta bertan, ikasgaian zehar egindako guztia bilduko dut; nire paper zorroa izango da! Nire blogera gaur iritsi zaretenentzat, gogoratu behar dizuet Haur Hezkuntzako ikaslea naizela eta hemen aurkituko duzuen informazio, hausnarketa, argazki, etab. guztia honi buruzkoa izango dela.
Lauhilekoan zehar, hainbat gai landu ondoren, horiei buruzko
hausnarketa blogean partekatzen joan gara. Hasteko, irakasleak guri ezagutzeko"Nor naiz ni?" jarduera egin genuen. Bertan guri buruzko informazioa
jaso zezakeen, (gure izena, adina, nongoak garen…)
Behin hau eginda, didaktikarekin zerikusia duten lanak
burutzen hasi ginen. Lehenengo lana altxorraren kutxa izan zen; bertan haur
hezkuntzari lotutako 10 argazki igo behar genituen, non gure bizipenak eta nola
sentitzen ginen azaldu behar genuen. Ariketa hau oso
interesgarria izan zen gure esperientzia narratzen dugun bakoitzean, maisu edo
maistra bezala sortzen dugun identitatea garatzeko aukera eskaintzen baitiogu
gure buruari.
Bigarren ariketa, argazkiak aztertzea izan zen. Horretarako
irakasleak hainbat argazki erakutsi zizkigun eta bikoteetan jarrita horiei
buruzko hausnarketa egin genuen (bat gatozen argazkiarekin, gaizki edo ongi
iruditzen zitzaigun eta zergatik…)
Hirugarren ariketa, bigarrenaren antzeko ariketa izan zen
baina argazki bat eman beharrean esaldi bat eman zigun. Bertan, esaldi horri
buruzko iritzia eman genuen.
Gai hauek jorratu ondoren curriculumari garrantzia eman
genion, hurrengo ariketa egiteko beharrezkoa egin zitzaiguna. Hainbat
curriculum ezberdin ezagutu genituen eta ondoren Heziberriko zenbait artikulu
irakurrita, lehen azaldutako altxorraren kutxarekin lotu genituen.
Curriculumarekin jarraituz, irakasleak zehaztapen mailei
buruzko taula bat betetzeko proposatu zigun. Hori betetzen laguntzeko eta informazio geihago jaso genezan bi testu irakurtzeko
eskatu zigun: Acaso eta Neurek idatzitako “el curriculum oculto visual:
aprender a obedecer a través de la imagen" eta Jaume Sarramonarena.
Bestalde, irakasleak hainbat irakugai eman zizkigun eta guk
hauen ideia nagusiak ateratzeko proposatu zigun. Testuak hauek ziren: "La
narrativa como texto principal: Incluirse en el texto", "Cuando los profesores escriben: sobre redes y
apendrizajes" eta "Cajas de vida: Paisajes que nos narran".
Curriculuma alde batera utziz, ikaskuntza prozesuan
oinarritutako metodologiaz aritu ginen bi egunez.
Lehenengo egunean proiektuetan zentratu ginen, irakasleak
zer dakigu eta zer ikasi nahi dugun galdetu zigun; klasean eztabaidatu ondoren,
irakasle batek bere ikastolan aurrera eraman zituen bi proiektu erakutsi
zizkigun.
Bigarren egunean ariketa berdina egin genuen baina txokoetan
oinarrituz. Hori bukatu ondoren, bi
ikaskuntzei buruzko berdintasun eta desberdintasunak ateratzeko eskatu zigun.
Hurrengo ariketa egiteko talde bakoitzari testu bat
irakurtzeko proposatu zigun. Irakurri
eta aztertu ondoren gure testuak beste taldeen aurrean aurkeztu behar izan
genituen. Gure kasuan, “la ciudad de los niños” testua egokitu zitzaigun eta testu guztien artean ideia nagusi batzuk atera genituen klasean bertan: globalizazioaren eta ikaskuntza esanguratsuena.
Ikaskuntzekin jarraituz, beste hainbat metodologia ikusi eta aztertu genituen, horretarako Decrolyren metodologia, tailerrak, proiektuak eta txokoei buruzko artikulu batzuk irakurri genituen eta gero, metodologia hauen ezaugarri garrantzitsuena biltzeko eskatu ziguten.
Amaitzeko, hainbat aste egon gara unitate didaktiko bat
prestatzen, non, helburuak, edukiak, jarduerak, eta ebaluazio mota azaldu behar
genituen. Guk hautatutako unitate didaktikoa sentimenduei buruzkoa izan da.
Espero dut zuen gustuko izatea nire bloga, argitalpen honekin bukatutzat ematen dut.
Espero dut zuen gustuko izatea nire bloga, argitalpen honekin bukatutzat ematen dut.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina