Argitalpen aipagarria

NOR NAIZ NI?

2016(e)ko otsailaren 20(a), larunbata

IRAKURGAIAK AZTERTZEN

Gaurko klasean hiru irakurgai ezberdin landu ditugu. Hauek irakurri ostean, ideia nagusiak atera ditugu taldeka. Jarraian, gure taldeak ateratako ideia nagusiak azalduko dizkizuet:
Hauek izan dira irakurri ditugun irakurgaiak:

1.  CAJAS DE VIDA: PAISAJES QUE NOS NARRAN
·        Bizitzako istorioak partekatzea gainontzekoekin harremanak sortzen laguntzen digu, gure buruaz jabetzea ahalbidetzen digu eta besteen partaide izatera ere.
·         Haur hezkuntzako etapan sentimenduek izugarrizko garrantzia dutenez, ikasle bakoitzak bere bizipenen kaxa deiturikoa sortzea proposatzen du. Kaxa hauetan, ume bakoitzak egindako marrazki, ipuin eta jarduera ezberdinak sartuko dira eta ekintza hau hainbat gauzatarako izango da erabilgarri.
·        Bizipen kaxarekin umeak beraien artean ezagutzen dira, beraien bizipenak kontatuz eta elkarri galderak eginez.
·        Erabilgarriak dira momentuko kezkak eta arazoak baretzeko, irakaslea jakinaren gainean baitago.
·        Kaxetan ekografiak, aiton-amonekin argazkiak, lehenengo txupetea, gure izenaren istorioa… gordetzen dira.
·        Kaxa hau gure buruaz jabetzeko baliagarria da eta besteen bizipenekin ikasteko ere bai.
·        Gure garapen osoa ikus dezakegu honen bidez.

2.   CUANDO LOS PROFESORES ESCRIBEN: SOBRE REDES Y APRENDIZAJE
·          Irakasleek etengabeko prestakuntza jasotzen dute baina prestakuntza hori modu teorikoan antolatua dago; ondorioz, ez dira egunerokotasunean gelan ematen diren arazo eta beharrak kontuan hartzen.
·          Modu alternatiboak osatu dituztela adierazten du, hala nola, NWP izeneko proiektua non bertan teoria eta praktika uztartzen diren eta non oso erabilgarria den egunerokotasuneko egoeratan.
·          NWP proiektuak irakasle mundo profesionalean, irakasleak beraien garapenaren protagonista bihurtzen dira.
·          Protagonistak bihurtzeko,  ikasitako estrategiak erabili behar dituzte, La silla del autor edo Grupos de escritura bakoitzak bere hausnarketa eta ideiak adieraziz eta ezagutzak elkarbanatuz.
·          Irakasleak beste irakurleei irakastean berak ere ikasi egiten du.
·          Irakasleak rol ezberdinak hartuz ikasten dute.

3.  LA NARRATIVA COMO TEXTO EXPERIENCIAL: INCLUIRSE EN EL TEXTO

·                      Esperientzia eta ikasketa ez dira kontzeptu berdinak.
·                      Ikaskuntzak ez du zertan beti esperientziaren ondoren etorri behar.
·                      Irakasleak arazoei aurre egiteko aholkatzen zaien metodorik eraginkorrena beraien bizipenak narratzea da, egoeraz jabetzeko.
·                      Arazo bat konpontzeko, beharrezkoa da gertaeretan zentratzea, hausnartzea  irtenbidea aurkitzeko.
·                      Metodologia narratiboak ikaskuntza sustatzen du, irakasleak ikasleei ikastera bultzatuz.
·                      Narrazioak gelako bizizpenak aztertzea edota ondorio baliagarriak ateratzea ahalbidetzen du.


Espero dut irakurgai hauek interesgarriak izatea!
Hurrengora arte!


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina